Continu verbeteren vanuit de essentie

Gevolgen van organisatie veranderingen zijn vaak niet duidelijk voor medewerkers. Veel veranderingen hebben hierdoor uiteindelijk weinig effect. Wij maken deze gevolgen in één oogopslag inzichtelijk. Het resultaat: Beter geaccepteerde en sneller doorgevoerde veranderingen in de dagelijkse werkprocessen.

Wij leven in een wereld waar ontwikkelingen en veranderingen elkaar zeer snel opvolgen. Om als mens en organisatie te kunnen blijven bestaan is het van levensbelang om snel te kunnen reageren op deze ontwikkelingen en veranderingen.

Er zijn een aantal zaken die bepalen hoe goed mens en organisatie in relatie tot hun eigen omgeving kunnen reageren op veranderingen:

  • Een stevig en duidelijk fundament (essentie) van de organisatie
  • Een heldere en gestroomlijnde communicatie in de organisatie over het fundament
  • Een duidelijk beeld van veranderingen op dat fundament, als de omgeving van de organisatie of de organisatie zelf om verbeteringen in de prestatie van de organisatie vraagt

Yourknowhow brengt deze drie zaken samen en zorgt ervoor dat organisaties direct kunnen reageren op ontwikkelingen in de maatschappij en van de markt die veranderingen van hun vragen.

Het blijven aanpassen aan de realiteit en continu verbeteren om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn vraagt veel van iedereen binnen een organisatie. Het is onze missie om dit zo makkelijk mogelijk te maken. Wij zien een organisatie als een groep mensen die met elkaar communiceert vanuit een gedeelde basis; de essentie van de organisatie. Wij brengen deze essentie in kaart samen met de daaraan verbonden rollen, verantwoordelijkheden en te behalen resultaten.

Voor het in kaart brengen van de essentie maken wij gebruik van de PSI (Performance by Social Interaction) denkwijze. Dit betekent dat wij de onderlinge samenwerking binnen een organisatie duidelijk maken door middel van sociale interacties tussen mensen. Dit stelt een organisatie in staat om direct te zien hoe communicatielijnen lopen, wie men nodig heeft om iets te realiseren en wie (eind)verantwoordelijk is. Zo kunnen veranderingen en verbeteringen direct met hoge acceptatie van de betrokken mensen toegepast worden. Daarnaast biedt de gedeelde essentie een basis voor risicomanagement, opleidingen, het ontwikkelen van IT systemen en harmonisatie.